În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
SE PRELUNGEŞTE VALABILITATEA
CERTIFICATULUI DE URBANISM


După această dată, o nouă prelungire a valabilităţii nu este posibilă, solicitantul urmând să obţină, în condiţiile legii, un alt certificat de urbanism.

PRIMAR

_____________________________

Secretar General

_____________________________

Arhitect-șef

_____________________________

Întocmit

_____________________________

 Șef serviciu

_____________________________

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593

MUNICIPIUL SUCEAVA



CERTIFICAT DE URBANISM

Nr. 1234 din 27.10.2023

În scopul:

 

 Obtinerea Autorizatiei de Construire pentru obiectivul de investitii ,,Reabilitare pod Strada Mirautilor din Municipiul Suceava"

 

 

 

     Ca urmare a cererii adresate de  MUNICIPIUL SUCEAVA - SERVICIUL INVESTITII  cu sediul în județul Suceava, codul poștal __________, orașul Suceava, str. B-dul 1 Mai, nr. 5A, bl. ______, sc. ______, et. ______, ap. ______, tel. , email , înregistrată la nr. 40625 din 20.10.2023

pentru imobilul - teren, - situat în judeţul Suceava, UAT Suceava, mun.Suceava, , nr. , sau identificat prin CF Suceava nr. - , nr. cad. - , suprafața 10200 mp

în temeiul reglementărilor Documentației de urbanism - faza PUG, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local Suceava / Hotărârea Guvernului României nr. 518 / 26.05.2023.

în conformitate cu prevederile Legii nr. 50 / 1991, privind autorizarea lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările anterioare,

SE CERTIFICĂ:
1. REGIMUL JURIDIC:

      Strada Mirautilor in suprafata de 10200 mp, propusa pentru efectuarea de lucrari de intretinere si reparatii a carosabilului si trotuarelor, identificata prin parcela cadastrala nr. 48.299, situata in intravilanul Municipiului Suceava, este proprietatea Municipiului Suceava - domeniul public, conform Planului de Situatie eliberat de Serviciul Cadastru Fond Funciar, Registru Agricol din cadrul Primariei Municipiului Suceava, la data de 12.10.2021.

          Imobilul se afla in Zona de protectie monumente extinsa.

 

 


2. REGIMUL ECONOMIC:

        Folosința actuală a terenului: retea stradala.

       Destinația stabilită prin H.G.R. nr.518/26.05.2023: T - ZONĂ CĂI DE COMUNICAŢIE - T1 - Subzona transporturilor rutiere.

3.1. REGIMUL TEHNIC: 

     Conform Planului Urbanistic General aprobat prin HG nr. 518/2023, terenul/urile se află în zona funcțională: T - ZONĂ CĂI DE COMUNICAŢIE - T1 - Subzona transporturilor rutiere

      Lucrarile necesare pentru realizarea constructiei propuse vor fi executate in conformitate cu o documentatie tehnica de specialitate D.T.A.C., intocmita conform legislatiei in vigoare, care va fi intocmita si va contine toate piesele scrise si desenate descrise cu detalii in Anexa nr. 1 – Continutul cadru al documentatiei tehnice D.T. din Legea 50/1991, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, privind autorizarea executarii lucrarilor de construire, cu respectarea indicatiilor unei Expertize tehnice, realizata in acest scop de catre un expert tehnic atestat. Proiectul va fi verificat la cerintele de calitate prevazute de legislatia in vigoare, care vor fi exemplificate de proiectant in partea scrisa a D.T.A.C..

     La realizarea lucrarilor se vor utiliza materiale agrementate conform reglementarilor nationale armonizate cu legislatia U.E. Documentatia tehnica care va sta la baza emiterii Autorizatiei de construire va respecta prevederie Legii 82/1998 pentru aprobarea OG 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor si Normele tehnice privind proiectarea, construirea, intretinerea, repararea, admnistrarea si exploatarea drumurilor publice, elaborate si aprobate prin Ordin al Ministerului Transporturilor.

     Se va tine cont de categoria functionala a strazii, de traficul rutier, de siguranta circulatiei, de factorii economici, sociali, precum si de normele tehnice in vigoare, pentru adaptarea drumului la cerintele persoanelor cu handicap si ale celor de varsta a treia.

       Se vor respecta prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii.

     Conform studiului de fundamentare - Studiu geotehnic și Riscuri naturale, imobilul se află încadrat într-o zonă bună de construit cu amenajări, unde probabilitatea de producere a alunecărilor de teren este medie. 

      Conform PUG aprobat prin HG nr. 518/2023: Zonă cu instabilitate crescută a terenului 

      Imobil protejat sau în zonă de protecție: nu e cazul  

      Condițiile de amplasare și conformare în parcelă sunt prezentate în Anexa nr. 1 (Regim tehnic) la prezentul certificat de urbanism.

     Avand in vedere ca avizele solicitate prin C.U nr. 746/06.06.2022 sunt in perioada de valabilitate, prezentul Certificat de Urbanism in care au fost mentionate aceleasi avize, va avea valabilitate pana la data de 05.06.2024, data la care avizele vor expira.

 

3.2. REGIMUL DE ACTUALIZARE, MODIFICARE SAU DETALIERE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM

 

 

Prezentul certificat de urbanism poate fi utilizat, în scopul declarat pentru:

 Obtinerea Autorizatiei de Construire pentru obiectivul de investitii ,,Reabilitare pod Strada Mirautilor din Municipiul Suceava"

Certificatul de urbanism nu ține loc de autorizație de construire / desființare și nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcții

4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM: În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii - de construire/de desfiinţare - solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

Agentia pentru protectia mediului Suceava

În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului. În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente. În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice. În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii demarării procedurii de evaluare a impactului asupra mediului şi/sau a procedurii de evaluare adecvată. În urma evaluării iniţiale a notificării privind intenţia de realizare a proiectului se va emite punctul de vedere al autorităţii competente pentru protecţia mediului
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte efectuarea evaluării impactului asupra mediului şi/sau a evaluării adecvate, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii

5. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAȚIEI DE CONSTRUIRE / DESFIINȚARE va fi însoțită de următoarele documente:

a) certificatul de urbanism (copie)

b) dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);

c) documentația tehnică - D.T., după caz (2 exemplare originale):

w D.T.A.C.         q D.T.A.D.         q D.T.O.E.         

d) Avizele şi acordurile de amplasament stabilite prin certificatul de urbanism.

d.1) Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura (copie):

w gaze naturale  w alimentare cu apă  w alimentare canal  q telefonizare  w alimentare cu energie electrică  q salubritate  q alimentare cu energie termică  q transport urban  

Alte avize / acorduri

d.2) Avize şi acorduri privind:

q securitatea la incendiu  q protecție civila  q sănătatea populației  

d.3) avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale și/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora (copie):

-Aviz S.G.A. Suceava - Directia Apele Romane; 

-Aviz retele alimentare cu apa si canalizare A.C.E.T. S.A. Suceava;

-Aviz retele alimentare cu energie electrica si gaze naturale DELGAZ GRID S.A.;

 

 

d.4) Studii de specialitate (1 exemplar original):

 

- Expertiza tehnica

- Plan de Situatie intocmit de Serviciul Cadastru, Fond funciar, Registru agricol

- Extras de plan cadastral actualizat la zi, vizat de O.C.P.I., se va avea ca suport ortofotoplanul, pe care se vor reprezenta, prin suprapunere, imobilul in cauza, precum si cele vecine

- Studiu geotehnic verificat la Af

 

 

 

e) punctul de vedere/actul administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului - nu se supune avizarii conform Legii nr. 193/28.10.2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de construire;

g) Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):

 

Prezentul certificat de urbanism are valabilitatea de 12 luni de la data emiterii.

 

PRIMAR

Ion Lungu

Secretar General

Ioan Ciutac

Arhitect-șef,

 Director executiv

Cerasela-Manuela Bejenar

 Șef serviciu

Xenia Voda

Întocmit

Dalia Mureș

Achitat taxa de lei, conform Chitanţei/Ordin de plata nr. ....... din ....../......./........

Prezentul certificat de urbanism a fost transmis solicitantului DIRECT la data de __.___.______

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
1
Anexa nr. 1 (Regim tehnic) la certificatul de urbanism
Nr.1234 din 27.10.2023

GENERALITATI

  •    Caracteristicile zonei:

  T - ZONĂ CĂI DE COMUNICAŢIE 

T1 - Subzona transporturilor rutiere

  •

  Autorizarea construcţiilor din zona drumurilor publice se emite în temeiul Ordonanţei nr.43 din 28 august 1997 privind regimul juridic al drumurilor. Pentru lucrări în zona drumurilor publice şi în vecinătatea zonei de protecţie a acestora, solicitantul autorizaţiei de construire trebuie să obţină avizul organelor publice locale specializate. Se vor respecta propunerile din planşa de Reglementări Circulaţii şi profilurile propuse.

SECTIUNEA I - UTILIZARE FUNCTIONALA

  •   ART. 1 - Utilizari admise:

  Pentru T1:

  Sunt admise următoarele utilizări funcționale:

•    căi de comunicaţie rutieră şi construcţiile aferente;

•    autogări;

•    unităţi de întreţinere şi depozitare aferente traficului rutier, garaje;

•    spaţii alveolare carosabile pentru transportul în comun;

•    refugii şi treceri de pietoni;

•    reţele tehnico-edilitare;

•    spaţii verzi amenajate;

•    parcaje pentru salariaţi şi pentru călători;

•    servicii pentru transportatorii în tranzit (birouri, telecomunicații, restaurante);

•    lucrări de terasamente.

  •   Art. 2 - Utilizari admise cu conditionari:

  Pentru T1:

  Incintele unităţilor de transport şi garajele publice vor obţine avizul de mediu şi se vor încadra în normele admisibile de poluare şi de asigurare împotriva riscului de incendiu şi explozie.

Garajele şi parcajele publice vor fi înconjurate de gard viu de minimum 1,20 metri înălţime.

Lucrările,  construcţiile,  amenajările  amplasate  în  zonele  de  protecţie  ale drumurilor publice trebuie:

•    să nu prezinte riscuri în realizare sau exploatare şi surse de poluare (sisteme de transport gaze, ţiţei, produse petroliere, energie electrică şi alte lucrări de acelaşi gen);

•    să nu afecteze  desfăşurarea optimă a circulaţiei (capacitate, fluenţă, siguranţă);

•    să respecte în extravilan următoarele distanţe minime de protecţie de la axul drumului, funcţie de categoria acestuia:

-    drumuri naţionale - 22.0 metri;

-    drumuri judeţene - 20.0 metri.

  •   Art. 3 - Utilizari interzise:

  Pentru T1:

  Se  interzic  orice  utilizări  care  afectează  buna  funcţionare  şi  diminuează posibilităţile ulterioare de modernizare sau extindere.

Se interzic orice construcţii sau amenajări pe terenurile rezervate pentru:

•    lărgirea unor străzi sau realizarea unor noi străzi;

•    modernizarea intersecţiilor;

•    realizarea spaţiilor de parcare;

Se interzic pe terenurile vizibile din circulaţia publică rutieră: depozitări de materiale, piese sau utilaje degradate, amenajări de şantier abandonate, platforme cu suprafeţe deteriorate, construcţii degradate, terenuri lipsite de vegetaţie, gropi de acumulare a apelor meteorice, depozite de deşeuri etc.

În zona de siguranţă şi protecţie aferentă drumurilor este interzisă autorizarea următoarelor lucrări:

•    construcţii, instalaţii, plantaţii sau amenajări care prin amplasare, configuratie sau exploatare împietează asupra bunei desfăşurari, organizări şi dirijări a traficului sau prezintă riscuri de accidente;

•    panouri independente de reclamă publicitară;

•    cuplarea clădirilor de locuit cu construcţii aferente circulaţiei rutiere;

•    amplasarea în incinta unităţilor de transporturi şi a garajelor publice a unor construcţii care prin natura activităţilor desfăşurate pot produce poluare peste normele admisibile şi / sau prezintă risc de incendiu /explozie.

SECTIUNEA II - CONDITII DE AMPLASARE, ECHIPARE SI CONFORMARE A CLADIRILOR

  •   ART. 4 - Caracteristici ale parcelelor:

  Pentru T1:

  Pentru noi incinte şi pentru extinderi ale acestora se vor elabora Planuri Urbanistice Zonale sau de Detaliu conform normelor specifice.

  •   Art. 5 - Amplasarea cladirilor fata de aliniament:

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
2

  Pentru T1:

 

  Construcțiile noi destinate birourilor vor fi amplasate la aliniament sau retrase cu o distanță de minim 6,0 m, în funcție de caracteristicile frontului străzii. Noile construcții din cadrul incintelor tehnice vor fi retrase de la aliniament la minim 10.0 metri pe străzile de categoria I şi II şi la minim 8.0 metri pe străzile de categoria III.

 

  •   Art. 6 - Amplasarea cladirilor fata de limitele laterale si posterioare ale parcelelor:

  Pentru T1:

  Distanţele faţă de limitele parcelei vor fi de minim jumătate din înălţimea clădirii, dar nu mai puţin de 6,0 metri.

  •   Art. 7 - Amplasarea cladirilor unele fata de altele pe aceeasi parcela:

  Pentru T1:

  În toate cazurile se vor respecta normele tehnice specifice.

  •   Art. 8 - Circulatii si accese:

  Pentru T1:

  Se va asigura accesul direct dintr-o circulație publică.

  •   Art. 9 - Stationarea autovehiculelor:

  Pentru T1:

  Staţionarea vehiculelor se va face în afara drumurilor publice, fiecare unitate având prevăzute în interiorul parcelei spaţii de circulaţie, încărcare şi întoarcere.

  •   Art. 10 - Inaltime maxim admisibila a cladirilor:

  Pentru T1:

  Înălţimea clădirilor în planul faţadei nu va depăşi distanţa dintre aliniamente şi nici înălţimea maximă admisă în unităţile de referinţă adiacente, cu excepţia instalaţiilor tehnice.

  •   Art. 11 - Aspectul exterior al cladirilor:

  Pentru T1:

  Volumele construite vor fi simple şi se vor armoniza cu caracterul zonei şi cu vecinătăţile imediate.

Faţadele posterioare şi laterale vor fi tratate arhitectural la acelaşi nivel cu faţada principala.

  •   Art. 12 - Conditii de echipare edilitara:

  Pentru T1:

  Se interzice montarea supraterană, pe domeniul public, a echipamentelor tehnice care fac parte din sistemele de telecomunicaţii, alimentare cu apă, energie electrică, termoficare, transport în comun, automate pentru semnalizare rutieră şi altele de această natură. Montarea acestor echipamente se va executa în variantă de amplasare subterană ori, după caz, în incinte sau în nişele construcţiilor, cu acordul prealabil al proprietarilor incintelor/construcţiilor. Reţelele edilitare amplasate în subteran vor fi semnalizate prin markeri distinctivi.

Se interzice amplasarea reţelelor edilitare pe stâlpi de iluminat public şi de distribuţie a curentului electric, pe plantaţii de aliniament, pe elemente de faţadă ale imobilelor ori pe alte elemente/structuri de această natură.

  •   Art. 13 - Spatii libere si spatii plantate:

  Pentru T1:

  Orice parte a terenului incintei vizibilă dintr-o circulaţie publică va fi astfel amenajată încât să nu altereze aspectul general al localităţii.

Suprafeţele libere neocupate cu circulaţii, parcajele şi platformele funcţionale vor fi plantate cu un arbore la fiecare 200 mp.

Se  vor  prevedea  plantaţii  înalte în  lungul  drumurilor  cu  condiţia  de  a  nu împiedica vizibilitatea.

  •   Art. 14 - Imprejmuiri:

  Pentru T1:

  Împrejmuirile spre stradă vor fi transparente cu înălţimi de maxim 2,0 metri, din care un soclu opac de maxim 0.6 metri şi vor fi dublate cu gard viu; în cazul necesităţii unei protecţii suplimentare, se recomandă dublarea spre interior, la 2,5 metri distanţă, cu un al doilea gard transparent, sau de opacitatea necesară, de 2,2 metri înălţime, între cele două garduri fiind plantaţi dens arbori şi arbuşti.

SECTIUNEA III POSIBILITATI MAXIME DE OCUPARE SI UTILIZARE A TERENULUI

  •   Art. 15 - Procentul maxim de ocupare a terenului (POT):

 

Pentru T1: POT maxim = 50%

 

  •   Art. 16 - Coeficientul maxim de utilizare al terenului (CUT):

 

Pentru T1: CUT maxim = 2,4 mp.ADC/mp.teren

 

ALTE INFORMATII

 

Condiţii de avizare a documentaţiilor tehnice aferente obiectivelor care pot constitui obstacole pentru navigaţia aeriană şi/sau care pot afecta siguranţa zborului (Conf. Memoriu Servcituți Aeronautice) - Zona III 

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
3

  • suprafaţa orizontală care începe de la extremitatea Zonei II şi din care se exclude Zona I;

  • înălţimea suprafeţei: +30 m faţă de cota aerodromului (0 m);

  • extindere/distanţă orizontală de la marginile benzii pistei, în orice direcţie: 8500 m (exclusiv Zona I şi Zona II);

  • referinţă: cota aerodromului.

Suplimentar cerinţelor de mai sus, este necesar avizul AACR la documentaţiile tehnice, inclusiv studii de (pre)fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare, etc. (după caz), pentru obiective amplasate in zona respectivă:

  •  clădiri (locuinţe, depozite, hoteluri), structuri diverse (piloni, coşuri de fum, sonde, turbine eoliene), care depăşesc înălţimea admisibilă;

  • construcţii, structuri diverse (piloni, coşuri de fum, sonde, turbine eoliene) care nu depăşesc înălţimea admisibilă, dar constituie obstacole locale semnificative pentru navigaţia aeriană;

  •  obiective care atrag şi favorizează concentrarea păsărilor sau animalelor sălbatice (unităţi de morărit, silozuri, depozite, magazii, gropi de gunoi, decantoare);

  •  staţii radio (radiodifuziune, TV);

  •  staţii de comunicaţii (telefonie celulară, radiorelee, translatori)

  • activităţi/surse producătoare de perturbaţii în funcţionarea mijloacelor CNS (acţionări electrice de forţă, sudură electrică);

  • deschidere, dezvoltare sau modernizare de heliporturi, terenuri de aviaţie general sau de lucru aerian permanente;

  • instalare sau modernizare de mijloace CNS şi meteorologice;

  • trasee pentru autostrăzi/şosele naţionale, căi ferate, conducte magistrale, linii electrice aeriene magistrale, reţele de radiorelee;

  • alte obiective care afectează sau pot afecta siguranţa zborului.

 Pentru zonele cu probabilitate medie și medie -mare de instabilitate, pentru a preveni fenomenele de risc ce apar la amplasarea construcțiilor se vor avea în vedere următoarele recomandări, conform Studiu de fundamentare - Studiu Geotehnic si Riscuri naturale - Mun. Suceava:

  • amplasarea construcțiilor se va face pe baza studiilor geotehnice cu calculul stabilității versantului la încărcările  suplimentare create de construcții; 

  • se vor proiecta construcții ușoare; 

  • nu se vor executa excavații de anvergură pe versant (șanțuri adânci, platforme, taluze verticale, umpluturi etc); 

  • se vor executa numai săpături locale pentru fundații izolate sau ziduri de sprijin care vor fi betonate imediat ce s-a terminat săpătura; 

  • se vor lua măsuri pentru a preîntâmpina pătrunderea apei în săpătură; 

  • se vor dirija apele din precipitații prin rigole bine dimensionate și  dirijate astfel încât să nu producă eroziuni; 

  • se vor planta arbori la o distanță corespunzătoare față de construcțiile ce urmează a se executa.

*Această documentație nu este un studiu geotehnic și nu poate fi folosit pentru proiectarea infrastructurilor. Pentru orice tip de investiție se recomandă întocmirea unui studiu geotehnic specific tipului de obiectiv.

Pentru zonele afectate de alunecări de teren, conform Pug Aprobat prin  H.G. 518 / 26.05.2023, se prevăd următoarele măsuri:

  • Colectarea    eficientă    a    apelor    de    suprafaţă    prin    lucrări    agrotehnice    şi hidrotehnice;

  • realizarea de lucrări hidroameliorative, pedoameliorative (nivelare, terasare) pentru îmbunătăţirea drenajului natural al substratului;

  • fixarea alunecărilor prin înfiinţarea unor plantaţii pomicole noi şi extinderea celor vechi, sau împăduriri;

  •  interceptarea izvoarelor de coastă prin lucrări de captare (puţuri, tubulaturi orizontale), canalizarea la baza versanţilor din podiş;

  •  stoparea înaintării şi extinderii alunecărilor prin realizarea unor ziduri de sprijin şi contraforturi;

  • interzicerea executării arăturilor conform liniei de pantă şi reconsiderareaagrotehnicilor de lucru;

  •   evitarea suprapăşunatului în zonele ce pot provoca alunecări de teren;

  •  monitorizarea    continuă    a    suprafeţelor    cu    risc    la    alunecări    de    teren, torenţialitate, ravenare;

  •  însămânţarea cu specii cu talie mică şi medie, care să compactizeze covorul vegetal ierbos şi să reducă eroziunea în suprafaţă şi eroziunea liniară;

 Reguli suplimentare pentru Intervențiile în limita Zonelor de protecție a monumentelor istorice, a siturilor arheologice, zonelor construite protejate, la clădirile propuse pentru a intra pe lista monumentelor istorice sau cu valoare arhitectural-ambientală asupra cărora s-a instituit un regim de protecție prin PUG

1. Orice intervenție realizată în limita de protecție a monumentelor istorice sau în interiorul unor situri arheologice delimitate ca atare, care se situează într-o zonă construită protejată propusa prin PUG sau este clădire propusă pentru a intra pe Lista Monumentelor Istorice sau cu valoare arhitectural- ambientală se vor putea realiza numai în baza unui aviz emis de către Direcția judeteana pentru cultura Suceava sau Ministerul Culturii si Identitatii Nationale, dupa caz. Documentaţia de avizare se va depune la Directia judeteana pentru Cultura Suceava care o va introduce în procesul de avizare.

2. Situarea oricăror imobile în zone de protecție a monumentelor istorice aduce în plus faţă de reglementările zonelor, subzonelor și unităților teritoriale de referință în care sunt încadrate, următoarele măsuri restrictive:

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
4

•    dacă obiectivul este monument istoric sau în zona de protecţie a unui monument istoric aceasta se supune regimului de avizare instituit prin Legea nr. 422/2001;

•    dacă obiectivul este monument istoric sau se afla in subzona determinata de incinta sau de parcela/parcele cadastrale ale monumentului, sitului, ansamblului monument istoric intervenţiile vor avea caracter de conservare, restaurare, reabilitare sau de punere în valoare a monumentului (titlu generic pentru orice grupă şi subgrupă conţinută în lista monumentelor).

Lucrările de construire ce au o structură subterană se vor  realiza numai după obţinerea Certificatului de descărcare de sarcină arheologică, conform art. 11, litera d, din O.G. 43/2000, modificată şi completată prin Legea 378/2001. Prin procedura de avizare, in cazuri justificate, se poate solicita doar supraveghere arheologica.

•    daca obiectivul se afla in subzona de protecţie a cadrului arhitectural al monumentelor istorice care cuprinde parcele adiacente şi sub-adiacente monumentului pana la limita de vizibilitate directa a monumentelor, sunt permise intervenţii cu restricţii majore privind regimul de înălţime, structura şi aspectul general arhitectural. Sunt permise realizarea lucrărilor de construire ce nu vor concura arhitectonic şi volumetric monumentul alăturat şi nu vor agresa din punct de vedere vizual, sonor, sau cu orice fel de noxe zona peisagistică înconjurătoare.

Inălţimea maximă admisibilă nu va depăşi înălţimea la cornişă a monumentului istoric în a cărui zonă de protecţie se situează la care se poate adăuga cel mult un nivel, sau nu va depăși nivelul de înălțime al clădirilor deja existente în zona de protecție a cadrului arhitectural al acestuia, la care se poate adăuga , de regula, doar un nivel suplimentar , daca nivelul acestor clădiri existente este deja mai mare decât înălțimea la cornișă a monumentului ;

Fațadele clădirilor existente în zona de protecție vor fi renovate respectându- se caracterul arhitectural original, admițându-se refaţadări parțiale cu materiale diferite doar pe baza unor studii de integrare.

Reglementarile prevazute pentru aceasta subzona intermediara in cadrul zonei de protectie nu dau o reglementare directa si sunt concepute ca un instrument suplimentar de lucru la dispozitia organismelor de avizare care vor analiza fiecare situatie in parte.

Lucrările de construire ce au o structură subterană  se vor  realiza numai după obţinerea Certificatului de descărcare de sarcină arheologică, conform art. 11, litera d, din O.G. 43/2000, modificată şi completată prin Legea 378/2001. Prin procedura de avizare, in cazuri justificate, se poate solicita doar supraveghere arheologica.

•    daca obiectivul se afla in subzona de protecţie aflata intre limita intermediara anterioara si limita de protecţie maxima a monumentelor istorice, care conţine parcelele până la limita exterioară de vizibilitate din jurul monumentului inclusiv clădirile aflate  în această zonă sunt permise intervenţii cu grad sporit de libertate privind regimul de înălţime şi aspectul general arhitectural. Reglementarile prevazute pentru zonele, subzonele și unitățile teritoriale de referință în care sunt încadrate vor putea fi limitate prin procedura de avizare instituita prin Legea nr. 422/2001.

Orice lucrări de săpătură ce se vor executa în aceste zone se vor face numai cu supraveghere arheologica, în prezenţa unui arheolog delegat, pentru prelevarea eventualelor vestigii arheologice apărute. În această situaţie se pot sista temporar lucrările de construire, şi se va  demara săpătura arheologică  preventivă, pentru epuizarea complexelor arheologice descoperite si se va obţine Certificatul de descărcare de sarcină arheologică pe baza Raportului de descărcare de sarcină arheologică întocmit de specialiştii delegaţi.

3. Daca obiectivul se afla in zona de protecţie a siturile arheologice lucrarile de construire ce au o structură subterană se vor realiza numai după obţinerea Certificatului de descărcare de sarcină arheologică, conform art. 11, litera d, din Ord. 43/2000, modificată şi completată prin Legea 378/2001. Prin procedura de avizare, in cazuri justificate, se poate solicita doar supraveghere arheologica.

4. Dacă obiectivul nu este monument istoric sau in zona de protecție a acestuia, sau se situează într-o zonă construită protejată propusa prin PUG dar este clădire propusă pentru a intra pe lista Monumentelor Istorice sau cu valoare arhitectural- ambientală sau, conform Lista anexată, beneficiază de un regim de protecţie până la declanşarea cf. Legii 422 / 2001 a procedurii de clasare ca monument istoric, la reglementările de baza ale zonelor, subzonelor și unităților teritoriale de referință în care sunt încadrate adăugându-se următoarele măsuri restrictive:

o    înălţimea maximă nu va depăşi nivelul de înălţime existent in zona decât cu un nivel suplimentar;

o    dacă între spaţiul de la parter şi domeniul public există un portic, acest portic nu se va închide şi va fi păstrat pentru circulaţia publică. Parterul învecinat direct cu domeniul public poate fi prelungit prin amenajarea unor terase deschise acoperite numai dacă funcţiunea de circulaţie pietonală pe lângă aceste terase este asigurată;

o    fațadele clădirilor vor fi restaurate respectându-se caracterul arhitectural original neadmițându-se decât refaţadări parțiale cu materiale contrastante – sticlă, aluminiu etc. - pe baza unor studii de integrare.

o    se va urmări conservarea valorii ambientale a clădirii, respectiv i se vor păstra nealterate fațadele principale, precum și caracteristicile principale ale parcelarului , gabaritul clădirii putând fi mărit fata de gabaritul existent doar pe baza unor studii de integrare.

o    se va putea interveni la amenajările interioare, inclusiv la creşterea confortului locuirii prin recompartimentări şi instalări de camere de baie sau alte facilităţi , fără alterarea caraterului arhitectural existent, mai ales al spațiilor accesibile publicului.

o    nu se admit demolări integrale ale acestor clădiri;

o    pentru construcțiile și zonele cu regim de înălțime reglementat până la P+2 niveluri;

-    podurile se pot mansarda, dacă gabaritul acestora permite amenajarea unor spaţii locuibile;

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
5

-    se poate adăuga un etaj la imobilul existent, în limita regimului reglementat de maximum P+2, cu condiţia ca între faţada existentă şi acoperişul ce rezultă după modificare să existe un spaţiu, obţinut fie prin retragerea etajului adăugat, fie prin realizarea unei închideri vitrate la nivelul ultimului etaj.

-    nu vor putea suferi extinderi către domeniul public şi nici supraînălţări. Recomandarea este ca acestea să-şi păstreze arhitectura iniţială, admiţându-se numai lucrări ce duc la îmbunătăţirea calităţii locuirii (înlocuirea uşilor şi a ferestrelor, etc.);

5. Autorizarea executarii construcțiilor pe frontul estic al Bulevardului Ana Ipătescu, pe tronsonul dintre Piața Centrală (Blocul Turn) și Strada Petru Rareș, va fi condiționată de realizarea unui studiu de vizibilitate a Cetății de Scaun și a statuii Domnitorului Ștefan cel Mare. Pe acest tronson este interzisă realizarea unor fronturi continue, iar regimul de înălțime pentru construcțiile noi sau pentru extinderi de construcții existente nu va depăși P+1E (max. 7,0 m la cornișă).

6.  In zona de protectie a monumentului istoric M-rea Sf. Ioan cel Nou inscris pe lista monumentelor UNESCO se impune prin prezentul regulament intocmirea unui Plan urbanistic zonal pentru zone construita protejata care va reglementa construirea in acea zona . Acesta va fi finantat conform legii din fondurile Ministerului Dezvoltarii. Pana la aprobarea acestuia nu se vor autoriza decat lucrari de reparatii / restaurare si consolidare strict necesare ce nu schimba parametrii urbanistici si  arhitecturali existenti in zona . Pe baza unor studii istorice intocmite de specialisti atestati ai Ministerului Culturii se vor putea admite lucrari de demolare a unor constructii anexe sau lipsite de valoare arhitectural- istorica.

7. Pentru spatiile publice din zona centrala, din zonele construite protejate si din zonele de protectie a monumentelor istorice –strazi, piete, parcuri este obligatoriu elaborarea de proiecte cu componenta arhitecturala si peisagistica .

8. In zona centrala, zonele construite protejate si in zonele de protectie a monumentelor istorice capacitatea dotarilor comerciale se va limita la maxim 1000m2 in afara zonelor dedicate pentru dotarile comerciale mari.

 

 

 

PRIMAR

Ion Lungu

Secretar General

Ioan Ciutac

Arhitect-șef,

Director executiv

Cerasela-Manuela Bejenar

 Șef serviciu

Xenia Voda

Întocmit

Dalia Mureș