În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
SE PRELUNGEŞTE VALABILITATEA
CERTIFICATULUI DE URBANISM

de la data de __.__.____ până la data de __.__.____



După această dată, o nouă prelungire a valabilităţii nu este posibilă, solicitantul urmând să obţină, în condiţiile legii, un alt certificat de urbanism.

PRIMAR

_____________________________

Secretar General

_____________________________

Arhitect-șef

_____________________________

Întocmit

_____________________________

 Șef serviciu

_____________________________

Data prelungirii valabilităţii

Achitat taxa de lei, conform chitanţei nr. din .

Transmis solicitantului la data de ___.___.______ direct / prin poştă.
MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593

MUNICIPIUL SUCEAVA



CERTIFICAT DE URBANISM

Nr. 1334 din 15.11.2023

În scopul:

 

     Obtinerea Autorizatiei de Construire pentru lucrari necesare schimbarii destinatiei Ap. nr. 2, Sc.A, Bl. 3, Str. Ion Creanga nr. 3 din spatiu de locuit, in spatiu pentru birouri (proiectare), recompartimentari, creare acces din exterior prin inlocuirea golului de fereastra cu gol de usa

 

 

 

     Ca urmare a cererii adresate de MANOLE ANDREI FLORIN , cu sediul în județul SUCEAVA, codul poștal __________, orașul Suceava, str. Ion Creanga, nr. 3, bl. 3, sc. A, et. ______, ap. 2, tel. , email ,  înregistrată la nr. 43046 din 06.11.2023

pentru imobilul - teren si/sau constructii, - situat în judeţul Suceava, UAT Suceava, mun.Suceava, str. Ion Creangă, nr. 3, sau identificat prin CF Suceava nr. 44477-C1-U2, nr. cad. 44477-C1-U2, suprafața 49,4 mp

în temeiul reglementărilor Documentației de urbanism - faza PUG, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local Suceava / Hotărârea Guvernului României nr. 518 / 26.05.2023.

în conformitate cu prevederile Legii nr. 50 / 1991, privind autorizarea lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările anterioare,

SE CERTIFICĂ:
1. REGIMUL JURIDIC:

       Apartamentul nr. 2, situat la parterul blocului de locuinte nr. 3, Sc. A, Str. Ion Creanga nr. 3, din intravilanul Municipiului Suceava, notat cu nr. cadastral 44477-C1-U2, este proprietatea d-lor Manole Andrei Florin si Manole Andreea Roxana, conform Extrasului de Carte Funciara pentru Informare nr. 44477-C1-U2/26.10.2023. In acelasi document este intabulat dreptul de ipoteca in favoarea UNICREDIT BANK S.A..

 

 


2. REGIMUL ECONOMIC:

          Folosinta actuala a imobilului: bloc de locuinte colective.

       Destinația stabilită prin H.G.R. nr.518/26.05.2023: L – ZONĂ REZIDENȚIALĂ - L1 - Subzona locuinţelor individuale şi colective mici cu maxim P+2 niveluri aflate în afara zonei centrale - L1a - Locuințe cu regim redus de înălțime (P-P+2) situate in țesut urban constituit.

        Imobilul se afla in zona de protectie a monumentelor istorice - Casa - Cat. B, zona de protectie monumente extinsa si zona de protectie a monumentelor istorice - Casa Fratian - Cat. B.

3.1. REGIMUL TEHNIC: 

Conform Planului Urbanistic General aprobat prin HG nr. 518/2023, terenul se află în zona funcțională: L – ZONĂ REZIDENȚIALĂ - L1 - Subzona locuinţelor individuale şi colective mici cu maxim P+2 niveluri aflate în afara zonei centrale - L1a - Locuințe cu regim redus de înălțime (P-P+2) situate in țesut urban constituit.

      Documentatia tehnica necesara obtinerii Autorizatiei de Construire pentru lucrarile necesare schimbarii destinatiei din spatiu de locuit, in spatiu pentru birouri (proiectare), recompartimentari, creare acces din exterior, prin inlocuirea golului de fereastra cu gol de usa la Ap. nr. 2, Sc.A, Bl. 3, Str. Ion Creanga nr. 3, va fi intocmita conform anexei 1 din Legea nr. 50/1991 republicata, privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii si va respecta indicatiile unei Expertize  tehnice realizata in acest scop de catre un expert tehnic atestat.

      D.T.A.C. intocmita, va cuprinde solutiile de compartimentare a spatiilor, de realizare a accesului si a instalatiilor interioare, de asigurare a conditiilor igienico-sanitare specifice spatiilor pentru birouri. Proiectul va fi verificat la cerintele de calitate prevazute de legislatia in vigoare care vor fi exemplificate de proiectant in partea scrisa.

         Nu vor fi afecate rezistenta si stabilitatea constructiei.

        Crearea accesului din exterior, din aleea pietonala existenta, se va realiza prin inlocuirea golului de fereastra cu gol de usa.

 

 

 

3.2. REGIMUL DE ACTUALIZARE, MODIFICARE SAU DETALIERE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM

 

 

Prezentul certificat de urbanism poate fi utilizat, în scopul declarat pentru:

     Obtinerea Autorizatiei de Construire pentru lucrari necesare schimbarii destinatiei Ap. nr. 2, Sc.A, Bl. 3, Str. Ion Creanga nr. 3 din spatiu de locuit, in spatiu pentru birouri (proiectare), recompartimentari, creare acces din exterior prin inlocuirea golului de fereastra cu gol de usa

Certificatul de urbanism nu ține loc de autorizație de construire / desființare și nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcții

4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM: În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii - de construire/de desfiinţare - solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

Agentia pentru protectia mediului Suceava

În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului. În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente. În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice. În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii demarării procedurii de evaluare a impactului asupra mediului şi/sau a procedurii de evaluare adecvată. În urma evaluării iniţiale a notificării privind intenţia de realizare a proiectului se va emite punctul de vedere al autorităţii competente pentru protecţia mediului
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte efectuarea evaluării impactului asupra mediului şi/sau a evaluării adecvate, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii

5. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAȚIEI DE CONSTRUIRE / DESFIINȚARE va fi însoțită de următoarele documente:

a) certificatul de urbanism (copie)

b) dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);

c) documentația tehnică - D.T., după caz (2 exemplare originale):

w D.T.A.C.         q D.T.A.D.         q D.T.O.E.         

d) Avizele şi acordurile de amplasament stabilite prin certificatul de urbanism.

d.1) Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura (copie):

q gaze naturale  q alimentare cu apă  q alimentare canal  q telefonizare  q alimentare cu energie electrică  q salubritate  q alimentare cu energie termică  q transport urban  

Alte avize / acorduri

d.2) Avize şi acorduri privind:

w securitatea la incendiu  q protecție civila  w sănătatea populației  

d.3) avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale și/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora (copie):

- Directia Judeteana pentru Cultura Suceava

- Avizul Inspectoratului Pentru Situatii de Urgenta Bucovina Suceava

- Aviz Directia de Sanatate Publica Suceava

- Acordul Asociatiei de Proprietari, in forma autentica, conform pct. 2.5.6 din Anexa 1, cap. I, sectiunea I din Legea nr. 50/1991, privind autorizarea executarii lucrarilor de construire, cu modificarile si completarile ulterioare

- Aviz salubritate – Primaria Municipiului Suceava – Serviciul ecologizare si gestionare caini fara stapan

- Avize, acorduri si autorizatii necesare functionarii

 

 

 

d.4) Studii de specialitate (1 exemplar original):

- Dovada de luare in evidenta a proiectului la Ordinul Arhitectilor din Romania 

- Extras de Carte Funciara pentru Informare actualizat la zi

- Expertiza tehnica

 

 

 

e) punctul de vedere/actul administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului - nu se supune avizarii conform Legii nr. 193/28.10.2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de construire;

g) Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):

 

Prezentul certificat de urbanism are valabilitatea de 12 luni de la data emiterii.

 

PRIMAR

Ion Lungu

Secretar General

Ioan Ciutac

Arhitect-șef,

 Director executiv

Cerasela-Manuela Bejenar

 Șef serviciu

Xenia Voda

Întocmit

Dalia Mureș

Achitat taxa de 8 lei, conform Chitanţei/Ordin de plata nr. 4012 din 07.11.2023.

Prezentul certificat de urbanism a fost transmis solicitantului DIRECT la data de __.___.______

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
1
Anexa nr. 1 (Regim tehnic) la certificatul de urbanism
Nr.1334 din 15.11.2023

GENERALITATI

  •    Caracteristicile zonei:

  L – ZONĂ REZIDENȚIALĂ

  Zona de locuit se compune din subzone (tipuri de ţesut urban), diferenţiate după criteriile:

•    funcţional

•    caracterul locuinţelor: permanente sau temporare (case de vacanţă)

•    caracterul ţesutului:

-    omogen rezidenţial,

-    neconstruit, în formare

-    mixat in proporţii şi modalităţi diferite cu alte funcţiuni - comerciale, servicii, mică producţie manufacturieră, mică producţie agricolă de subzistenţă, dotări turistice şi de agrement

•    morfologic:

•    tipul parcelarului:

-    rezultat din evoluţia localităţii în timp,

-    creat prin lotizarea unui teren mai mare sau prin extinderea localităţii pe terenuri agricole (prin operaţiuni simple de topometrie sau prin operaţiuni urbanistice);

•    configuraţia în raport cu spaţiul străzii:

-    diferenţiată sau nu în raport cu distanţa faţă de stradă a clădirilor de pe o parcela (construcţii principale – construcţii secundare – anexe)

•    volumetria;  regim de construire: discontinuu, continuu, înălţime mică (P - P+2

niveluri), mod de terminare al volumelor în şarpantă;

•    vechime: locuinţe vechi şi locuinţe noi;

•    calitatea construcţiei: definită prin arhitectura, partiul, calitatea materialelor, rezistenţa, nivelul de izolare termică, nivelul de dotare tehnico-edilitară a clădirilor.

Prevederile regulamentului susţin evoluţia ipotetică a oraşului prin:

-    menţinerea zonelor bine constituie în cazul intervenţiilor punctuale;

-    reconstrucţia    zonelor    insalubre    prin    operaţiuni    de    comasare    şi reparcelare;

    •    extinderea pe terenuri neconstruite, intra şi extravilane, de noi locuinţe individuale pe baza unor operaţiuni de reparcelare.

  L1 - Subzona locuinţelor individuale şi colective cu regim redus de înălțime (P-P+2);

L1a - Locuințe cu regim    redus de înălțime (P-P+2) situate in țesut urban constituit;

SECTIUNEA I - UTILIZARE FUNCTIONALA

  •   ART. 1 - Utilizari admise:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  •    locuinţe  individuale  şi  colective  mici  cu  maxim  P+2  niveluri  în  regim  de construire înşiruit, cuplat sau izolat;

•    echipamente publice specifice zonei rezidenţiale (mic comerţ de proximitate,

învăţământ, cultură şi culte, sănătate);

•    amenajări sport (spaţii deschise), agrement şi loisir;

•    circulatii carosabile și pietonale

•    parcaje publice la sol de maxim 30 locuri

•    parcaje publice subterane /supraterane supraetajate

•    parcuri, gradini, scuaruri publice.

  •   Art. 2 - Utilizari admise cu conditionari:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  •    se admite mansardarea clădirilor existente, cu luarea în calculul a coeficientului de utilizare a terenului a unei suprafeţe desfăşurate pentru nivelul mansardei de maxim 60% din aria unui nivel curent;

•    se admit funcţiuni comerciale de proximitate şi servicii profesionale si mici activitati manufacturiere cu condiţia ca suprafaţa acestora să nu depăşească 250 mp ADC şi să nu genereze transporturi grele; aceste funcţiuni vor fi dispuse la intersecţii şi se va considera că au o arie de servire de 250 metri;

Pentru L1c

Pentru zonele de extindere nereglementate de o documentatie de urbanism aprobata anterior intrarii in vigoare a prezentului regulament, se condiționează realizarea locuinţelor de existenţa unui P.U.Z. aprobat conform legii care să reglementeze: noua trama stradală, operațiunile de parcelare/ reparcelare – acolo unde este cazul, echiparea edilitara, asigurarea cu echipamente și dotari publice.

  •   Art. 3 - Utilizari interzise:

  Pentru L1a, L1b și L1c se interzic următoarele utilizări:

  •    funcţiuni comerciale şi servicii profesionale care depăşesc suprafaţă de 250 mp ADC, care generează un trafic important de persoane şi mărfuri, au program prelungit după orele 22.00, produc poluare;

• activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau care sunt incomode prin traficul generat (peste 5 autovehicule mici pe

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
2

zi sau vehicole de transport greu), prin utilizarea incintei pentru depozitare şi producţie, prin deşeurile produse ori prin programul de activitate prelungit după orele 22.00;

•    depozitare en-gros;

•    staţii de întreţinere auto

•    curăţătorii chimice;

•    depozitări de materiale refolosibile;

•    platforme de precolectare a deşeurilor;

•    staţii de betoane;

•    autobaze, staţii de întreţinere auto

•    spălătorii chimice;

•    depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice;

•    activităţi  care  utilizează  pentru  depozitare  şi  producţie  terenul  vizibil  din circulaţiile publice sau din instituţiile publice;

•    lucrări de terasament de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de pe parcelele adiacente;

•    orice lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcelele vecine sau care împiedică evacuarea şi colectarea apelor meteorice.

 

SECTIUNEA II - CONDITII DE AMPLASARE, ECHIPARE SI CONFORMARE A CLADIRILOR

  •   ART. 4 - Caracteristici ale parcelelor:

  Pentru L1a:

  Se păstrează caracteristicile ţesutului existent cu condiţia respectării condiţiilorde construibilitate ale parcelelor.

  •   Art. 5 - Amplasarea cladirilor fata de aliniament:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  La intersecţia dintre străzi aliniamentul va fi racordat printr-o linie perpendiculară pe bisectoarea unghiului dintre străzi având o lungime de minim 12.0 metri pe străzi de categoria I, a II-a şi de 6.0 metri pe străzi de categoria a III-a.

Clădirile se vor retrage de la aliniament cu minim 4.0 metri pe străzi de categoria III şi  5.0 metri pe străzi de categoria II şi I.

În cazul clădirilor înşiruite pe parcelele de colţ nu se admit decât clădiri cu faţade pe ambele străzi (semi-cuplate sau izolate).

  •   Art. 6 - Amplasarea cladirilor fata de limitele laterale si posterioare ale parcelelor:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  Clădirile în regim înşiruit se vor alipi ambelor limite laterale ale parcelei.

În cazul în care parcela se învecinează numai pe una dintre limitele laterale cu o clădire având calcan pe limita de proprietate, iar pe cealaltă latură se învecinează cu o clădire retrasă de la limita laterală a parcelei şi având pe faţada laterală ferestre, noua clădire se va alipi de calcanul existent, iar faţă de limita opusă se va retrage obligatoriu la o distanţă de minim 3.0 metri;

Cladirile se vor alipi de calcanele clădirilor învecinate dispuse pe limitele laterale ale parcelelor pe o distanţă de maxim 20.0 metri;

Pentru construcțiile amplasate în regim izolat, retragerile față de la limitele laterale ale terenului vor fi de minim 2.0 metri cu condiția ca pe una dintre celelalte laturi sa fie asigurat un acces de minim 3.0 metri.

Faţă de limita posterioară, clădirile se vor retrage la o distanţă de cel puţin jumătate din înălţimea clădirii măsurată la cornişă, dar nu mai puţin de 3.0 metri.

Cladirile anexe se for amplasa fata de limitele laterale si posterioare conform Codului Civil

Se interzice construirea pe limita parcelei dacă aceasta constituie linia  de separaţie dintre două zone funcţionale distincte, cazuri în care se admite realizarea noilor clădiri numai cu o retragere faţă de limitele laterale ale parcelei egală cu jumătate din înălţimea la cornişe, dar nu mai puţin 3,0 metri.

  •   Art. 7 - Amplasarea cladirilor unele fata de altele pe aceeasi parcela:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  Clădirile vor respecta între ele distanţe egale cu jumătate din înălţimea celei mai înalte.

Fac excepţie situaţiile în care ambele clădiri prezintă spre interspaţiul dintre ele exclusiv spaţii anexe sau spaţii de circulaţie internă, când distanţa minimă se poate reduce la 3/4 din înălţimea clădirii mai înalte, măsurată la cornişă sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puţin decât 3,0 m.

  •   Art. 8 - Circulatii si accese:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  Parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil dintr-o circulaţie publică în mod direct sau printr-o servitute legal constituită. Se vor prevedea accese pietonale pentru toate dotările publice, spaţiile comerciale şi locuinţe. În  toate  cazurile  este  obligatorie  asigurarea  accesului  în  spatiile  publice  a persoanelor handicapate sau cu dificultăţi de deplasare.

  •   Art. 9 - Stationarea autovehiculelor:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  Spaţiile de parcare se vor realiza în interiorul parcelei, deci în afara circulaţiilor publice.

Platformele de parcare vor fi permeabile pentru apele meteorice şi vor avea rol mixt (spaţiu verde şi stationare auto).

Se va asigura numărul de parcaje conform Anexei nr.5 din RGU şi a articolului 7.13 Parcaje.

  •   Art. 10 - Inaltime maxim admisibila a cladirilor:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  Înălţimea maximă a clădirilor va fi P+2 niveluri (10 metri la cornișă);

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
3

Se admit depăşiri de 1-3 metri numai pentru alinierea la cornişa clădirilor învecinate în cazul regimului de construire continuu;

În cazul amplasării unor accente verticale, care pot afecta prespectivele spre obiectivele culturale reprezentative ale orasului, se va obţine  avizul Direcţiei de Cultură şi Patrimoniu Suceava chiar dacă amplasamentul se află în afara limitei zonei construite protejate.

 

  Pentru L1a și L1b:

 

  Se admite mansardarea clădirilor existente cu luarea în calculul coeficientului de utilizare a terenului a unei suprafeţe desfăşurate pentru nivelul mansardei de maxim 60% din aria unui nivel curent;

În intersecţiile importante se admite un nivel suplimentar pentru obţinerea unor perspective directe (sau indirecte) susținute;

 

  •   Art. 11 - Aspectul exterior al cladirilor:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  Clădirile noi sau modificările/reconstrucţiile de clădiri existente se vor integra în caracterul general al zonei şi se vor armoniza cu clădirile învecinate ca arhitectură şi finisaje

Garajele şi anexele vizibile din circulaţiile publice se vor armoniza ca finisaje şi arhitectură cu clădirea principală.

Amplasarea  noilor  construcţii  nu  va  obtura  vizibilitatea  sau  accesul  către elementele valorase construite sau de peisaj.

În cazul intervenţiilor în fronturi existente, este obligatorie prezentarea relaţiei între clădirea propusă şi cele învecinate prin desfăşurate de front, din care să reiasă înălţimile, golurile etc.

  •   Art. 12 - Conditii de echipare edilitara:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  Este obligatorie racordarea tuturor clădirilor la reţeaua electrică.

  Toate clădirile vor fi dotate cu instalaţii de apa – canal în sistem public sau individual, proiectate şi executate în conformitate cu normele sanitare.

Se va asigura evacuarea rapidă şi captarea apelor pluviale din spaţiile rezervate pietonilor şi de pe terase. Racordarea burlanelor la canalizarea pluvială este obligatoriu să fie făcută astfel încât să se evite producerea gheţii pe trotuare.

  Lucrările de construcţii pentru realizarea/extinderea reţelelor edilitare în zona drumurilor publice situate în intravilan se execută în variantă subterană.

Se interzice montarea supraterană, pe domeniul public, a echipamentelor tehnice care fac parte din sistemele de telecomunicaţii, alimentare cu apă, energie electrică, termoficare, transport în comun, automate pentru semnalizare rutieră şi altele de această natură. Montarea acestor echipamente se va executa în variantă de amplasare subterană ori, după caz, în incinte sau în nişele construcţiilor, cu acordul prealabil al proprietarilor incintelor/construcţiilor. Reţelele edilitare amplasate în subteran vor fi semnalizate prin markeri distinctivi.

Se interzice amplasarea reţelelor edilitare pe stâlpi de iluminat public şi de distribuţie a curentului electric, pe plantaţii de aliniament, pe elemente de faţadă ale imobilelor ori pe alte elemente/structuri de această natură.

  •   Art. 13 - Spatii libere si spatii plantate:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  Spaţiile libere din interiorul parcelei vizibile din circulaţiile publice vor fi tratate peisagistic; Terenul care nu este acoperit cu construcţii, platforme şi circulaţii va fi acoperit cu gazon şi plantat cu un arbore la fiecare 100 mp. În zonele cu denivelări de peste 5% se recomandă plantarea speciilor de arbori sau pomi fructiferi ale căror rădăcini contribuie la stabilizarea terenurilor. Pentru îmbunătăţirea microclimatului şi pentru protecţia construcţiei trebuie să se evite impermeabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese; - minimum 25% din suprafaţa parcelei trebuie să fie amenajată ca spaţiu verde.

  •   Art. 14 - Imprejmuiri:

  Pentru L1a, L1b și L1c:

  Împrejmuirile spre stradă vor avea înălţimea de maxim 2.0 metri din care un soclu opac de maxim 0.6 metri şi o parte transparentă; Gardurile spre limitele separative ale parcelelor vor avea înălţimi de maxim 2.5 metri.

SECTIUNEA III POSIBILITATI MAXIME DE OCUPARE SI UTILIZARE A TERENULUI

  •   Art. 15 - Procentul maxim de ocupare a terenului (POT):

 

Pentru L1a șL1b: POT maxim  45%  

 

  •   Art. 16 - Coeficientul maxim de utilizare al terenului (CUT):

 

Pentru L1a și L1b:

CUT maxim pentru înălţimimi (P+1 )= 0.9 mp ADC/mp teren

CUT maxim pentru înălţimi (P+2) = 1.3 mp ADC/mp teren  

 

 

 

ALTE INFORMATII

 

Condiţii de avizare a documentaţiilor tehnice aferente obiectivelor care pot constitui obstacole pentru navigaţia

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
4

aeriană şi/sau care pot afecta siguranţa zborului (Conf. Memoriu Servcituți Aeronautice) - Zona III

 

  • suprafaţa orizontală care începe de la extremitatea Zonei II şi din care se exclude Zona I;

  • înălţimea suprafeţei: +30 m faţă de cota aerodromului (0 m);

  • extindere/distanţă orizontală de la marginile benzii pistei, în orice direcţie: 8500 m (exclusiv Zona I şi Zona II);

  • referinţă: cota aerodromului.

Suplimentar cerinţelor de mai sus, este necesar avizul AACR la documentaţiile tehnice, inclusiv studii de (pre)fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare, etc. (după caz), pentru obiective amplasate in zona respectivă:

  •  clădiri (locuinţe, depozite, hoteluri), structuri diverse (piloni, coşuri de fum, sonde, turbine eoliene), care depăşesc înălţimea admisibilă;

  • construcţii, structuri diverse (piloni, coşuri de fum, sonde, turbine eoliene) care nu depăşesc înălţimea admisibilă, dar constituie obstacole locale semnificative pentru navigaţia aeriană;

  •  obiective care atrag şi favorizează concentrarea păsărilor sau animalelor sălbatice (unităţi de morărit, silozuri, depozite, magazii, gropi de gunoi, decantoare);

  •  staţii radio (radiodifuziune, TV);

  •  staţii de comunicaţii (telefonie celulară, radiorelee, translatori)

  • activităţi/surse producătoare de perturbaţii în funcţionarea mijloacelor CNS (acţionări electrice de forţă, sudură electrică);

  • deschidere, dezvoltare sau modernizare de heliporturi, terenuri de aviaţie general sau de lucru aerian permanente;

  • instalare sau modernizare de mijloace CNS şi meteorologice;

  • trasee pentru autostrăzi/şosele naţionale, căi ferate, conducte magistrale, linii electrice aeriene magistrale, reţele de radiorelee;

  • alte obiective care afectează sau pot afecta siguranţa zborului.

 

 

 

 

Reguli suplimentare pentru Intervențiile în limita Zonelor de protecție a monumentelor istorice, a siturilor arheologice, zonelor construite protejate, la clădirile propuse pentru a intra pe lista monumentelor istorice sau cu valoare arhitectural-ambientală asupra cărora s-a instituit un regim de protecție prin PUG

1. Orice intervenție realizată în limita de protecție a monumentelor istorice sau în interiorul unor situri arheologice delimitate ca atare, care se situează într-o zonă construită protejată propusa prin PUG sau este clădire propusă pentru a intra pe Lista Monumentelor Istorice sau cu valoare arhitectural- ambientală se vor putea realiza numai în baza unui aviz emis de către Direcția judeteana pentru cultura Suceava sau Ministerul Culturii si Identitatii Nationale, dupa caz. Documentaţia de avizare se va depune la Directia judeteana pentru Cultura Suceava care o va introduce în procesul de avizare.

2. Situarea oricăror imobile în zone de protecție a monumentelor istorice aduce în plus faţă de reglementările zonelor, subzonelor și unităților teritoriale de referință în care sunt încadrate, următoarele măsuri restrictive:

•    dacă obiectivul este monument istoric sau în zona de protecţie a unui monument istoric aceasta se supune regimului de avizare instituit prin Legea nr. 422/2001;

•    dacă obiectivul este monument istoric sau se afla in subzona determinata de incinta sau de parcela/parcele cadastrale ale monumentului, sitului, ansamblului monument istoric intervenţiile vor avea caracter de conservare, restaurare, reabilitare sau de punere în valoare a monumentului (titlu generic pentru orice grupă şi subgrupă conţinută în lista monumentelor).

Lucrările de construire ce au o structură subterană se vor  realiza numai după obţinerea Certificatului de descărcare de sarcină arheologică, conform art. 11, litera d, din O.G. 43/2000, modificată şi completată prin Legea 378/2001. Prin procedura de avizare, in cazuri justificate, se poate solicita doar supraveghere arheologica.

•    daca obiectivul se afla in subzona de protecţie a cadrului arhitectural al monumentelor istorice care cuprinde parcele adiacente şi sub-adiacente monumentului pana la limita de vizibilitate directa a monumentelor, sunt permise intervenţii cu restricţii majore privind regimul de înălţime, structura şi aspectul general arhitectural. Sunt permise realizarea lucrărilor de construire ce nu vor concura arhitectonic şi volumetric monumentul alăturat şi nu vor agresa din punct de vedere vizual, sonor, sau cu orice fel de noxe zona peisagistică înconjurătoare.

Inălţimea maximă admisibilă nu va depăşi înălţimea la cornişă a monumentului istoric în a cărui zonă de protecţie se situează la care se poate adăuga cel mult un nivel, sau nu va depăși nivelul de înălțime al clădirilor deja existente în zona de protecție a cadrului arhitectural al acestuia, la care se poate adăuga , de regula, doar un nivel suplimentar , daca nivelul acestor clădiri existente este deja mai mare decât înălțimea la cornișă a monumentului ;

Fațadele clădirilor existente în zona de protecție vor fi renovate respectându- se caracterul arhitectural original, admițându-se refaţadări parțiale cu materiale diferite doar pe baza unor studii de integrare.

Reglementarile prevazute pentru aceasta subzona intermediara in cadrul zonei de protectie nu dau o reglementare directa si sunt concepute ca un instrument suplimentar de lucru la dispozitia organismelor de avizare care vor analiza fiecare situatie in parte.

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
5

Lucrările de construire ce au o structură subterană  se vor  realiza numai după obţinerea Certificatului de descărcare de sarcină arheologică, conform art. 11, litera d, din O.G. 43/2000, modificată şi completată prin Legea 378/2001. Prin procedura de avizare, in cazuri justificate, se poate solicita doar supraveghere arheologica.

•    daca obiectivul se afla in subzona de protecţie aflata intre limita intermediara anterioara si limita de protecţie maxima a monumentelor istorice, care conţine parcelele până la limita exterioară de vizibilitate din jurul monumentului inclusiv clădirile aflate  în această zonă sunt permise intervenţii cu grad sporit de libertate privind regimul de înălţime şi aspectul general arhitectural. Reglementarile prevazute pentru zonele, subzonele și unitățile teritoriale de referință în care sunt încadrate vor putea fi limitate prin procedura de avizare instituita prin Legea nr. 422/2001.

Orice lucrări de săpătură ce se vor executa în aceste zone se vor face numai cu supraveghere arheologica, în prezenţa unui arheolog delegat, pentru prelevarea eventualelor vestigii arheologice apărute. În această situaţie se pot sista temporar lucrările de construire, şi se va  demara săpătura arheologică  preventivă, pentru epuizarea complexelor arheologice descoperite si se va obţine Certificatul de descărcare de sarcină arheologică pe baza Raportului de descărcare de sarcină arheologică întocmit de specialiştii delegaţi.

3. Daca obiectivul se afla in zona de protecţie a siturile arheologice lucrarile de construire ce au o structură subterană se vor realiza numai după obţinerea Certificatului de descărcare de sarcină arheologică, conform art. 11, litera d, din Ord. 43/2000, modificată şi completată prin Legea 378/2001. Prin procedura de avizare, in cazuri justificate, se poate solicita doar supraveghere arheologica.

4. Dacă obiectivul nu este monument istoric sau in zona de protecție a acestuia, sau se situează într-o zonă construită protejată propusa prin PUG dar este clădire propusă pentru a intra pe lista Monumentelor Istorice sau cu valoare arhitectural- ambientală sau, conform Lista anexată, beneficiază de un regim de protecţie până la declanşarea cf. Legii 422 / 2001 a procedurii de clasare ca monument istoric, la reglementările de baza ale zonelor, subzonelor și unităților teritoriale de referință în care sunt încadrate adăugându-se următoarele măsuri restrictive:

o    înălţimea maximă nu va depăşi nivelul de înălţime existent in zona decât cu un nivel suplimentar;

o    dacă între spaţiul de la parter şi domeniul public există un portic, acest portic nu se va închide şi va fi păstrat pentru circulaţia publică. Parterul învecinat direct cu domeniul public poate fi prelungit prin amenajarea unor terase deschise acoperite numai dacă funcţiunea de circulaţie pietonală pe lângă aceste terase este asigurată;

o    fațadele clădirilor vor fi restaurate respectându-se caracterul arhitectural original neadmițându-se decât refaţadări parțiale cu materiale contrastante – sticlă, aluminiu etc. - pe baza unor studii de integrare.

o    se va urmări conservarea valorii ambientale a clădirii, respectiv i se vor păstra nealterate fațadele principale, precum și caracteristicile principale ale parcelarului , gabaritul clădirii putând fi mărit fata de gabaritul existent doar pe baza unor studii de integrare.

o    se va putea interveni la amenajările interioare, inclusiv la creşterea confortului locuirii prin recompartimentări şi instalări de camere de baie sau alte facilităţi , fără alterarea caraterului arhitectural existent, mai ales al spațiilor accesibile publicului.

o    nu se admit demolări integrale ale acestor clădiri;

o    pentru construcțiile și zonele cu regim de înălțime reglementat până la P+2 niveluri;

-    podurile se pot mansarda, dacă gabaritul acestora permite amenajarea unor spaţii locuibile;

-    se poate adăuga un etaj la imobilul existent, în limita regimului reglementat de maximum P+2, cu condiţia ca între faţada existentă şi acoperişul ce rezultă după modificare să existe un spaţiu, obţinut fie prin retragerea etajului adăugat, fie prin realizarea unei închideri vitrate la nivelul ultimului etaj.

-    nu vor putea suferi extinderi către domeniul public şi nici supraînălţări. Recomandarea este ca acestea să-şi păstreze arhitectura iniţială, admiţându-se numai lucrări ce duc la îmbunătăţirea calităţii locuirii (înlocuirea uşilor şi a ferestrelor, etc.);

5. Autorizarea executarii construcțiilor pe frontul estic al Bulevardului Ana Ipătescu, pe tronsonul dintre Piața Centrală (Blocul Turn) și Strada Petru Rareș, va fi condiționată de realizarea unui studiu de vizibilitate a Cetății de Scaun și a statuii Domnitorului Ștefan cel Mare. Pe acest tronson este interzisă realizarea unor fronturi continue, iar regimul de înălțime pentru construcțiile noi sau pentru extinderi de construcții existente nu va depăși P+1E (max. 7,0 m la cornișă).

6.  In zona de protectie a monumentului istoric M-rea Sf. Ioan cel Nou inscris pe lista monumentelor UNESCO se impune prin prezentul regulament intocmirea unui Plan urbanistic zonal pentru zone construita protejata care va reglementa construirea in acea zona . Acesta va fi finantat conform legii din fondurile Ministerului Dezvoltarii. Pana la aprobarea acestuia nu se vor autoriza decat lucrari de reparatii / restaurare si consolidare strict necesare ce nu schimba parametrii urbanistici si  arhitecturali existenti in zona . Pe baza unor studii istorice intocmite de specialisti atestati ai Ministerului Culturii se vor putea admite lucrari de demolare a unor constructii anexe sau lipsite de valoare arhitectural- istorica.

7. Pentru spatiile publice din zona centrala, din zonele construite protejate si din zonele de protectie a monumentelor istorice –strazi, piete, parcuri este obligatoriu elaborarea de proiecte cu componenta arhitecturala si peisagistica .

8. In zona centrala, zonele construite protejate si in zonele de protectie a monumentelor istorice capacitatea dotarilor comerciale se va limita la maxim 1000m2 in afara zonelor dedicate pentru dotarile comerciale mari.

 

 

MUNICIPIUL SUCEAVA
Jud. SUCEAVA, Loc. Suceava, B-dul. 1 Mai, nr. 5A
primsv@primariasv.ro
Tel: tel:+40 230 212696, Fax: tel:+40 230 520593
6

 

 

PRIMAR

Ion Lungu

Secretar General

Ioan Ciutac

Arhitect-șef,

Director executiv

Cerasela-Manuela Bejenar

 Șef serviciu

Xenia Voda

Întocmit

Dalia Mureș